Predstavljen je je potpuno novi Audi Q3, mali SUV koji ima izuzetno važnu ulogu za nemačkog proizvođača. Iako je Audi nedavno predstavio više novih modela, Q3 je prvi predstavnik nove generacije kompaktnih SUV modela od kojih se mnogo očekuje. Cena za sada nije poznata
Baš kao i ranije, novi Q3 koristi MQB platformu Volkswagen grupacije, sa motorima postavljenim poprečno i pogonom na prednje točkove u većini varijanti. Iako na prvi pogled podseća na veći Q5, mehanički je dosta drugačiji jer koristi drugačiji koncept rasporeda mehanike, što omogućava bolju iskorišćenost prostora.

Audi je iskoristio ovu prednost da u karoseriju uspešno smesti i plug-in hibridni pogon koji dolazi iz A3 modela. Radi se o kombinaciji 1.5-litarskog benzinca sa turbo punjačem i elektromotora, uz 6-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Benzinski motor koristi napredni Millerov ciklus sagorevanja, što mu donosi veću efikasnost i bolju saradnju sa elektromotorom.
PROČITAJTE JOŠ:
Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard
Nova Kia Sportage – Diskretan redizajn bestselera
Hibridni sistem koristi bateriju kapaciteta 25,7 kWh, koja obezbeđuje autonomiju do 120 km po WLTP ciklusu, što je znatno više nego kod prethodne generacije. Ukupna snaga sistema iznosi 268 KS i 400 Nm obrtnog momenta, što je više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu.

Pored plug-in hibrida, u ponudi će biti i 1.5 benzinac sa 148 KS, u verzijama sa blagim hibridom i bez njega, zatim 2.0 dizel motor sa takođe 148 KS, ali znatno više obrtnog momenta, kao i 2.0 benzinci sa 263 KS (Quattro) i kasnije verzija sa 200 KS.
Sve verzije, osim najjačih, dolaze sa pogonom na prednje točkove i 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ako vam se dopada novi dizajnerski jezik Audija, Q3 će vam sigurno biti zanimljiv. Prednji deo krasi nova verzija Singleframe maske, uz tanka dnevna LED svetla i skrivena glavna svetla sa opcionom Matrix LED tehnologijom.

Zadnji deo dizajnom više liči na A6 Avant nego na Q5, sa složenom svetlosnom grafikom, tankom LED trakom i novim osvetljenim Audi logoom. Izduvni otvori su sada vizuelno predstavljeni lažnom maskom, što dodatno doprinosi sportskom izgledu.

Unutrašnjost je doživela kompletnu promenu u odnosu na prethodnika. Glavni utisak ostavljaju dva digitalna ekrana od 11.9 inča ispred vozača i 12.8 inča centralni ekran koji je osnova novog infotejnment sistema sa pojednostavljenim menijem i stalnim prikazom kontrole klime.

Menjača na centralnoj konzoli više nema – premešten je iza volana, gde se nalazi uz ručice za migavce i brisače. Umesto klasičnih ručica, Audi koristi fiksirani panel sa “rocker” komandom za migavce i točkićem za brisače – rešenje koje se razlikuje od Volkswagena.
Gepek je vrlo prostran za klasu – 575 litara sa podignutim sedištima, a kada se zadnja klupa obori, kapacitet raste na 1.386 litara. Klupa je podeljena, podesiva po dužini i nagibu, što dodatno povećava svakodnevnu praktičnost.