Novi Renault Symbioz predstavlja zlatnu sredinu između modela Captur i Austral, ali samo kada su gabariti u pitanju. U svakom drugom pogledu, pa i kad je cena u pitanju, ovaj hibridni model nastupa u klasi za sebe
Pored modela Captur, Megane Conquest i Austral, u Renaultu su odlučili da ima mesta za još jedan krosover, nazvan Symbioz. Ovaj automobil zaista predstavlja neku vrstu simbioze svih pomenutih Renault modela, ali na neki neobičan način.
Po gabaritima on je najsličniji modelu Megane Conquest, jer predstavlja produženu i prostraniju verziju modela Captur. Ipak, nije sve u gabaritima, a ono po čemu se Symbioz izdvaja je činjenica da je u pitanju automobil koji ima samo hibridni pogon.

To se svakako odrazilo i na cenu koja startuje od 31.490 evra. Model Captur je neuporedivo pristupačniji, dok popularni Austral u svojoj osnovnoj verziji sa benzinskim motorom od 130 KS startuje cenom od 27.490 evra.
Istina, Symbioz nudi naprednu hibridnu tehnologiju, a posle sedmodnevnog testa smo pokušali da pronađemo što više vrlina i mana ovog neobičnog krosovera.

Što se dizajna tiče, procenite sami. Renault Symbioz je svakako atraktivan model koji privlači pažnju. Pogled na bočni profil jasno ukazuje da je pored atraktivnosti jedan od primarnih ciljeva bila i praktičnost.
Zbog toga se Symbioz odrekao opadajuće linije krova, a posledica je prostrana zadnja klupa, kao i prilično upotrebljiv prtljažni prostor. U pitanju je gepek sa duplim dnom u kojem se krije rezervni točak manjih dimenzija, zapremine od 434 do 548 litara.

Kada je kokpit u pitanju, vozač kada sedne za upravljač neće primetiti razliku u odnosu na model Captur. Tu je dobro poznati upravljač ispred kojeg se nalaze digitalizovani instrumenti. S obzirom na to da je u pitanju hibridni model, i instrumenti su tome prilagođeni, tako da nema obrtomera. Ipak, preglednost i funkcionalnost su bez zamerki.

Isto važi i za ekran multimedije. Nalazi se nadohvat ruke, a odlično je organizovan i logičan za korišćenje, ili smo mi na ovu Renault multimediju navikli. Ono što je objektivno kako treba su čitljivost bilo da se vozite noću ili po sunčanom danu.

Testirani model je bio veoma dobro opremljen, tako da su se tu našli dodaci poput elektro pomičnih sedišta i atraktivnog panoramskog stakla sa Renaultovim inovativnim sistemom zamračivanja. Ali i kada se zanemare luksuzni dodaci, jasno je da Symbioz nudi veoma praktičan, komforan i prostran enterijer.

Kada je pogon u pitanju, reč je o dobro poznatom Renault hibridu koji sačinjavaju benzinski četvorocilindrični atmosferski motor od 1,6 litara radne zapremine sa 95 konjskih snaga. Potpomognut elektrikom, pogon raspolaže sa ukupno 145 konjskih snaga.

To je sasvim dobra mera za automobil ovih gabarita, pod uslovom da nemate prevelike ambicije. Ubrzanje do sto kilometara na čas traje 10,6 sekundi, dok je maksimalna brzina definisana snagom benzinskog motora i iznosi 170 kilometara na čas.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST Geely Starray – Kvalitet pred kojim je dokazivanje
TEST: Toyota C-HR Plug-in Hybrid
U vožnji snage neće nedostajati, a posebno je prijatan start iz mirovanja, kada se oseti taj “boost” elektromotora. Naime, elektromotor raspolaže sa 49 KS i čak 205 njutnmetara obrtnog momenta. Ukupni obrtni moment hibridnog sistema iznosi 250 njutnmetara, a to se sve odražava na vozne karakteristike u svakodnevnim uslovima vožnje.

Ono što moramo da istaknemo je to da je ovaj hibridni pogon u ovom modelu nekako najbolje usaglašen. Motor radi veoma tiho, čemu doprinose četiri cilindra, a solidna snaga elektromotora doprinosi tome da se u gradskim uslovima automobil često kreće u elektro modu, pa u kabini vlada prijatna tišina.
Zaključak je da su u Renaultu uspeli da naprave jedan veoma dobar hibridni automobil. Iako osnovu deli sa modelom Captur, atraktivni i moderni Symbioz zaista nudi mnogo više. Sam izgled automobila i utisak u vožnji su na nekom potpuno drugom, višem nivou. Nažalost, ovaj skok kvaliteta je morala da prati i cena.
Renault Symbioz
Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 69 KW/95 KS
Ob. moment 148 Nm
Transmisija automatska
Elektromotor 49 HP
Snaga sistema 106 kw/145 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 10,6 s
Maks. brzina 170 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.413 x 1.707 x 1.575 mm
Rezervoar 48 l
Prtljažnik 434-548 l