Home » TEST: Mazda CX-30 – Krosover koji prkosi trendovima
TEST

TEST: Mazda CX-30 – Krosover koji prkosi trendovima

Sam naslov teksta je možda pomalo kontradiktoran, jer upravo je krosver klasa koja je trentno najviše u trendu. Ipak, izuzev pripadanosti ovom popularnom segmentnu tržišta, atraktivni model iz Hirišime u svakom drugom pogledu prkosi pomodarstvu

Želite automobil atrativan i uzbuljiv kao da su ga pravili Italijani, ali da je kvalitetan kao da su ga pravili Nemci? Postoji odgovor i na ovakav zahtev, a upravo ovakvi automobili poslednjih godina stižu iz Mazda pogona. Jesu Mazde uvek bile kvalitetne, ali nikada nisu bile tako uzbudljive kao poslednjih desetak godina.

Takva je i Mazda CX-30, koja je nekako uspela da se “ugura” između modela CX-3 i CX-5, a svaki od ova tri modela je od sledećeg duži za svega desetak centimetara. Čini se da se automobilske klase nikada nisu tako približile, a razlog je potpuno jasan – uvek može da se pronađe dovoljno kupaca za još jedan novi krosover.

Pitanje je šta to Mazda CX-30 može što ne može CX-3, a šta to model CX-5 može što ne može CX-30? Tako smo mi razmišljali u prvom trenutku, a posle sedmodnevnog testa smo shvatili – model CX-30 nudi savršen balans svega onoga što nude manji i veći model u ponudi i u stanju je da zameni bilo koji od ova dva.

Mazda CX-30 je savršen automobil za samce, za mladi bračni par, ali bez problema može da bude i jedini auto u četvoročlanoj porodici.

To da će Mazda CX-30 biti čest izbor mladih vozača već na prvi pogled nagoveštava njen veoma atraktivan dizajn, što verovatno neće odbiti ni one porodično orijentisane vozače, pogotovo ako su u krizi srednjih godina. Šalu na stranu, Mazda CX-30 ima nešto dinamičniju pojavu od modela CX-3 i CX-5, koji su priklonjeniji klasičnoj SUV klasi, dok model CX-30 linijom više podseća na neki moderni krosover ili još moderniji SUV-kupe.

To se odnosi na linije same karoserije, ali u svakom detalju model CX-30 je punokrvna Mazda. Oblik svetlosnih grupa, maske hladnjaka, stop svetala, sve su to tipične karakteristike bilo koje moderne Mazde. Bez preterivanja, CX-30-ica je jedan od najatraktivnijih modela u klasi.

Navikli smo poslednjih godina da nas Mazda ne razočarava ni kada je enterijer u pitanju. Brend iz Hirošime danas bez mnogo respekta smelo konkuriše premijum brendovima kada su kvalitet materijala i završne izrade u pitanju, a izuzetak ne predstavlja ni model CX-30.

Kokpit ovog modela je neočekivano kvalitetan kada su standardi u ovoj klasi u pitanju, a kvalitet materijala je bolji i od većine konkurentskih premijum modela. Kožom nisu presvučena samo sedišta, već i nasloni za ruke u vratima i između prednjih sedišta, kao i veći deo instrument table. Pokušavamo da se prisetimo ko iz premijum segmenta to nudi u ovoj klasi, ali ne polazi nam za rukom.

Ono što je jednako važno je i funkcionalno uređenje. U Mazdi su ispoštovali sve aktuelne trendove, ali pritom ne odbijaju vozače koji ne vole preterivanje sa gedžetima koji nemaju nikakvu svrhu.

Očigledno su u Mazdi došli do zaključka da moderan automobil više ne može da ima instrument tablu u potpuno analognoj tehnologiji, tako da su našli kompromisno rešenje. Instrumenti su analogni, izuzev centralnog obrtomera koji je zapravo ekran. To se na prvi pogled ni ne primećuje kada je on u modu da prikazije klasičan brzinomer.

Pritiskom na prekidač na upravljaču, na mestu brzinomera mogu da se prikažu podaci putnog računara, kao i funkcionisanje aktivnih sistema bezbednosti. Sve to je rešeno da bude funkcionalno i dizajnerski svedeno, bez mogućnosti da vozač bira boje, pa da se kokpit pretvori u cirkus.

Isto važi i za monitor u vrhu centralne konzole. Dovoljno je velikih dimenzija da bude lako čitljiv, a opet nije predimenzionisan do besmislenosti, kao kod velikog broja konkurenata. Pored toga, ekran je smešten tik ispod vetrobrana, tako da se podaci lako očitavaju.

Multimadija ne funkcioniše po “tač skrin” principu, već se rukuje rotacionim prekidačem smeštenim između sedišta. Iako u prvi mah može da se učini komplivano, zpravo uopšte nije. Pored svega tu je i praktičan “hed ap” monitor, ali ne u vidu sklopivog stakla, već mnogo praktičniji koji sliku projektuje na vetrobransko staklo.

Ponuda prostora na zadnjoj klupi je korektna, a prijatno iznenađenje predstavlja i prtljažnik zapremine 430 litara. Peta vrata se kod testiranog modela otvaraju automatski i zatvaraju pritiskom na prekidač, a jedina mana je što se ova radnja obavlja prilično sporo, pa je na otvaranje potrebno malo sačekati.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Hyundai i30 – Proverene vrednosti

TEST: Renault Symbioz – Igrač u klasi za sebe

Pozicija za upravljačem je veoma dobra. Sedi se sportski, desna ruka je oslonjena na mekani kožni centralni greben, a pod desnom šakom se nalazi kratka ručica šestostepene automatske transmisije. Ovaj automobil vas prosto poziva da ga vozite.

Motor se startuje pritiskom na prekidač. Prvi kilometri vožnje već otkrivaju da je Mazda CX-30 model sa možda najboljom zvučnom izolacijom u klasi. Motor radi veoma tiho, skoro da je nečujan i pri 3.000 obrtaja, a kada se vozi oštrije do kabine dopire veoma dopadljiv zvuk ovog atmosferskog motora.

U pitanju je 2,5-litarski četvorocilindraš od 140 konjskih snaga. Veća radna zapremina za snagu koju ovaj motor oslobađa po modernim standardima, omogućila je da obrtni moment ima solidnu vrednost i veoma linearan razvoj od niskih obrtaja.

Nema one erupcije snage kao kod modernih turbo benzinskih motora, ali to nije relano očekivati od motora sa 140 konjskih snaga. Performanse su veoma dobre, posebno kada se odabere niži stepen prenosa.

Vozne karakteristike su besprekorne. Mazda je pronašla po nama idealan kompromis stabilnosti i udobnosti, što je još jedan od aduta koji model CX-30 čini idealnim izborom mladih, ali i starijih i porodičnih vozača.

I na kraju reč dve o troškovima. Auto koji se našao na našem testu sa veoma bogatim paketom opreme se nudi po ceni od 34.490 evra. Osnovna verzija staruje od 27.440 evra.

Pomenimo i troškove registracije. Naime, velika radna zapremina može mnoge da odbije zbog naših pravila zaračunavanja troškova registracije. Ipak, pošto je Mazda CX-30 u ovoj verziji zapravo blagi hibrid, svrstava se u potpuno drugu kategoriju, pa iznos troškova registracije iznosi nešto više od 30.000 dinara. U protivnom, taj iznos bi bio šestocifren.

TEHNIČKI PODACI:

Motor R4, benzin
Zapremina 2.488 ccm
Snaga 103 KW/140 KS pri 5.000 o/min
Ob. moment 238 Nm pri 3.300 o/min
Transmisija automatska, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 10,3 s
Maks. brzina 191 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.395 x 1.795 x 1.540 mm
Rezervoar 51 l
Prtljažnik 430 l

Detaljnije podatke o specifikacijama i opremi pronađite NA LINKU