Home » Potpuno novi BMW X3 – Od sada bez električne verzije
NOVITETI

Potpuno novi BMW X3 – Od sada bez električne verzije

Potpuno novi BMW X3 se odriče električne verzije u kosrist poptuno novog električnog SUV modela koji tek treba da debituje. Za pogon su zaduženi benzinski i dizel motori, a u ponudi je i snažna “plag in” hibridna verzija

BMW-ov premium SUV X3 pokazao se izuzetno popularnim tokom prethodne tri generacije i kao takav je glavni pokretač profita za nemačku marku globalno. Sada u svojoj četvrtoj generaciji, ovaj novi model je redizajniran od temelja, a glavna novost je da je pokretan isključivo motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridnim pogonima.

Tako je – potpuno električni iX3 neće biti ponuđen ovaj put. Nestanak EV-a ostavlja prostor za nadolazeći potpuno novi SUV, koji će biti prikazan sledeće godine pre nego što krene u prodaju ubrzo nakon toga.

Novi X3 će u početku biti ponuđen sa četiri opcije motora, počevši sa turbo četvorocilindričnim benzinskim motorom sa 48-volt sistema blagog hibrida. Oznaka xDrive20, BMW ima maksimalnu snagu od 205 KS, što mu omogućava da dostigne 100 km/h za 7,8 sekundi dok još uvek nudi kombinovanu potrošnju goriva od 6,9 l/100 km.

Za razliku od nedavno ažurirane serije 3, BMW će i dalje nuditi dizel pogon za X3. xDrive20d ima dizel motor od 194 KS sa zapreminom od 2.0 litara, takođe podržanu blagim hibridnim sistemom. Dostizaće 100 km/h za 7,7 sekundi i troši do 5,8 l/100 km u kombinovanom ciklusu. BMW će dodati šestocilindrični dizel u ponudu 2025. godine.

Iznad ovog modela nalazi se znatno unapređeni xDrive30e plug-in hibrid, koji kombinuje turbo četvorocilindrični benzinski motor od 2.0 litara sa baterijom od 22,3 kWh i električnim motorom. Maksimalna kombinovana snaga iznosi 294 KS, ali glavna brojka ovde je domet od 87 kilometara u potpuno električnom režimu i kombinovana potrošnja goriva od 0,9 l/100 km.

Ova ocena je malo neiskrena s obzirom na specifičnosti plug-in hibrida i kako funkcionišu tokom WLTP postupka testiranja, ali neočekivano, BMW je takođe objavio podatak o potrošnji kada su baterije prazne. Taj podatak iznosi 6,0 l/100 km.

Na vrhu ponude nalazi se M50 xDrive, koji u trenutku pisanja, jedina opcija sa šestocilindričnim motorom dok pomenuti top-dizel ne stigne sledeće godine. Twin turbo motor je unapređen pa proizvodi 392 KS, omogućavajući sprint od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi.

Svi X3 modeli dolaze standardno sa oprugama i pasivnim amortizerima, dok su adaptivni amortizeri dostupni na listi opcija. Nema opcionalnog vazdušnog sistema oslanjanja ili zadnjeg upravljanja kao što možete pronaći kod nekih premium konkurenata.

Unutrašnjost je značajnije unapređena u smislu dizajna, materijala i tehnologije. Kontrolna tabla je u vidu velikog zakrivljenog ekrana koji kombinuje 12,3-inčni displej za vozača i 14,9-inčni touchscreen. Displej za vozača se uglavnom kontroliše preko volana, koji ima iste nove kontrole kao i na nedavnim BMW modelima poput najnovije serije 3 i serije 5.

Ispod ekrana, BMW je takođe ugradio tač panel iz nove serije 5, sa nekoliko ključnih kontrola. Ali pored toga, na kontrolnoj tabli nema puno fizičkih dugmadi. Središnja konzola sadrži prekidač za izbor brzina i iDrive prekidač, zajedno sa uobičajenim skupom kontrola za režime vožnje, jačinu ozvučenja. BMW navodi kapacitet prtljažnika od 570 litara, ili do 1,700 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima. Ove brojke padaju na 460 litara (ili 1,600 litara) za plug-in hibrid.