Modelom Embléme Renault uvodi potpuno nov koncept koji bi mogao da se nazove “vodonični hibrid”. Pored naprednog pogona, francuski proizvođač novitetom najavljuje drastičnu redukciju emisijai i u samom procesu proizvodnje
Sajam automobila u Parizu 2024. godine izgleda da će biti veliki događaj za Renault, jer će, pored serijske verzije dugo iščekivanog modela Renault 4, predstaviti i koncept automobil koji gleda malo dalje u budućnost. Nazvan Renault Embléme, ovaj koncept ne samo da daje uvid u nameru francuskog proizvođača da nastavi proizvodnju većih modela D-segmenta, već i pogonski sklop koji razvija za taj automobil.
U pitanju je je pametan hibrid električnog pogona na baterije u većini situacija, uz dodatak male vodonične gorive ćelije koja može da funkcioniše kao produživač dometa. Kompaktni paket baterija od 40 kWh i pozadi montirani elektromotor od 214 KS omogućavaju modelu Embléme da pređe „nekoliko stotina kilometara“, navode u Renault-u, dok goriva ćelija omogućava dodatnih 350 km dometa.
PROČITAJTE JOŠ:
Francuski DS predstavio studiju SM Tribute, kao omaž slavnom pretku
Koliko (da li) električni automobili utiču na smanjenje emisije CO2
Ova kombinacija bi mogla da reši suprotstavljene izazove domet i emisiju ugljendioksida u jednom potezu, jer je jedina emisija gorive ćelije je vodena para. Takođe pomaže u smanjenju mase automobila. Renault je postavio cilj od maksimalnih 1.750 kg za model Embléme, što je nekoliko stotina kilograma manje od standardnog električnog automobila slične veličine i autonomije,
Fokus na smanjenje emisije ugljen-dioksida ostvaren je i u samoj proizvodnji ovog koncepta, pri čemu Renault tvrdi da su ukupne emisije CO2 tokom životnog ciklusa modela Embléme smanjene za čak 90 procenata u poređenju sa električnim vozilima slične veličine. Ovo je postignuto zahvaljujući širokoj upotrebi recikliranih materijala.
Pored tehnologije, ne može se a da se prvo ne primeti upečatljiv dizajn, što je jedna od specijalnosti Renault-a već decenijaam. Embléme odlikuje savremen izgled, bez koketiranja sa prošlošću kao sa modelima kao što je novi Renault 4.
Renault nije rekao da li će Embléme početi serijski da se proizvodi, ali je najavio proizvodnju većih modela D-segmenta. Istina, trenutno je ovaj segment u opadanju, ali evropski brendovi nastavljaju da eksperimentišu sa različitim stilovima karoserije i tehnologijama u nadi da će ponoviti uspeh koji su nekada imali D-segment hečbekovi i limuzine, umesto da se oslanjaju na SUV vozila za postizanje maksimalnog obima prodaje.
Ko zna možda model Embléme jednog dana zaživi kao potpuno novi Renault 25. E, to bi već bilo nešto…