Home » Kinezi se ne šale – Xiaomi SU7 Ultra je najbrži četvorosed na Ringu
AKTUELNO

Kinezi se ne šale – Xiaomi SU7 Ultra je najbrži četvorosed na Ringu

Električni kineski sedan Xiaomi SU7 Ultra oborio je rekord Nirburgringa za četvorosede, preuzimajući prvo mesto od modela Porsche Taycan Turbo GT.  Xiaomi je takođe najavio da će prototip SU7 Ultra krenuti u serijsku proizvodnju

Već neko vreme nije tajna da su Xiaomi telefini i bolji i jeftiniji od Apple konkurenata, a kineski gigant je sada etabliranim rivalima bacio rukavicu i kada su automobili u pitanju. Ranije ove godine Xiaomi, koji se u međuvremenu upustio i u proizvodnju automobila, najavio je da će njegov prototip SU7 Ultra preuzeti Nirburgring. Sada je zvanično potvrđeno da je Xiaomi postavio rekord kao najbrži četvorosed na ovoj čuvenoj stazi.

PROČITAJTE JOŠ:

Da li ćemo uskoro imati pristupačne električne automobile i zašto ne?

Predstavljen je redizajnirani sportista Porsche 911 GT3 RS

Sa vremenom od 6 minuta, 46 sekundi i 87 stotinki, novi kineski super sedan Xiaomi SU7 Ultra lako je nadmašio Porsche Taycan Turbo GT, koji je u avgustu 2023. stazu prešao za 7 minuta, 7 sekundi i 55 stotinki.

Osvajanje titule najbržeg četvoroseda na Nirburgringu nije veliko iznenađenje kada se uzmu u obzir tehničke karakteristike SU7 Ultra. Xiaomi tvrdi da ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 1,97 sekundi (0,8 sekundi brže od dvomotornog modela SU7 Max) i postiže maksimalnu brzinu od preko 350 km/h, u poređenju sa standardnim modelom čija je brzina ograničena na 210 km/h.

Ipak, treba napomenuti da je Xiaomi postigao ovaj rezultat sa prototipom, pa ostaje da se vidi da li će serijski model moći da ponovi ovaj uspeh.

Kako bi dostigao ovakvu brzinu na pravcima, Xiaomi je SU7 Ultra opremio sa tri elektromotora, pri čemu su dva veća nazvana „V8“, dok je manji nazvan „V6“. Ukupna snaga motora iznosi 1.526 konjskih snaga. Xiaomi još nije objavio koji će baterijski sistem koristiti SU7 Ultra, ali očekuje se da će to biti ista jedinica od 101 kWh kao kod modela Max.

Dok SU7 Ultra ima prednost nad Porscheom u snazi sa preko 400 konjskih snaga viška, takođe je i lakši za 334 kg, sa ukupnom masom od 1.900 kg. To je postignuto korišćenjem karbonskih vlakana za karoseriju, kompozitnih materijala u šasiji, kao i određenim uštedama u enterijeru, kao što je uklanjanje klima-uređaja.

Model Ultra opremljen je i unapređenim kočionim sistemom, sa šestoklipnim čeljustima AP Racing i velikim ventilisanim diskovima. Xiaomi navodi da, zajedno sa regenerativnim kočenjem električnih motora (0,6G), Ultra može postići kočionu silu do neverovatnih 2,36G.

Da bi SU7 Ultra postigao željenu brzinu, na karoseriji su izvršene aerodinamičke izmene koje stvaraju veliki pritisak nadole. Na maksimalnoj brzini od 350 km/h, Ultra proizvodi čak 2.145 kg aerodinamičkog pritiska, zahvaljujući velikom zadnjem krilu, masivnom zadnjem difuzoru, otvorenim lukovima točkova i prednjem spojleru koji usmerava vazduh kroz haubu.